Route Mobiel stopt

Veelgestelde vragen

De verzekeringsmaatschappij van Route Mobiel Pechhulp Service is overgenomen door Nationale-Nederlanden Schadeverzekering Maatschappij N.V. Omdat Nationale-Nederlanden geen zelfstandige pechhulpverzekering aanbiedt, stopt Route Mobiel. Dat betekent dat je vanaf nu geen pechhulpverzekering meer kunt afsluiten bij Route Mobiel. Ook stopt Route Mobiel met de bestaande pechhulpverzekeringen. We kunnen ons voorstellen dat je hier vragen over hebt. We hebben hieronder de veelgestelde vragen voor je op een rij gezet.

Algemeen

  • Kan ik nog een verzekering aanvragen?

    Nieuwe klanten kunnen vanaf nu geen pechhulpverzekeringen meer aanvragen bij Route Mobiel.

    Nationale-Nederlanden biedt via haar verzekeringsmerk OHRA een autoverzekering aan waarbij je hulp bij autopech kunt meeverzekeren. Naast pechhulp als onderdeel van een OHRA Autoverzekering, zijn er meerdere mogelijkheden voor pechhulp. Als je daarnaar opzoek wilt gaan: veel mogelijkheden kun je bijvoorbeeld vinden in een overzicht bij de Consumentenbond.

  • Wat betekent de overname voor mij als klant van Route Mobiel?

    De verzekeringsmaatschappij van Route Mobiel Pechhulp Services is overgenomen door Nationale-Nederlanden Schadeverzekering Maatschappij N.V. Omdat Nationale-Nederlanden geen zelfstandige pechhulpverzekering aanbiedt, wordt je Route Mobiel verzekering beëindigd op de einddatum van je verzekeringsjaar. Tot die datum kun je blijven rekenen op de pechhulp die je van ons gewend bent.

    2 maanden voordat je verzekering aan het einde van het verzekeringsjaar bij Route Mobiel afloopt, wordt deze opgezegd.

  • Moet ik als klant zelf iets doen?

    Je verzekering bij Route Mobiel wordt beëindigd aan het einde van het verzekeringsjaar. Je hoeft hiervoor niets te doen. De opzegging ontvang je 2 maanden voordat je verzekering bij Route Mobiel wordt beëindigd.

  • Mogen mijn persoonsgegevens zonder mijn toestemming worden gebruikt?

    De verzekeringsmaatschappij van Route Mobiel Pechhulp Services is overgenomen door Nationale-Nederlanden Schadeverzekering Maatschappij N.V.

    Binnen dit bedrijf mogen de verschillende bedrijfsonderdelen je persoonsgegevens gebruiken. Deze gegevens zijn nodig om je als klant goed te kunnen helpen. Hierbij houden wij ons zorgvuldig aan de privacyregelgeving. Voor meer informatie zie het privacy statement van Nationale-Nederlanden.

  • Waar kan ik meer lezen over de overname?

    Op deze informatiepagina lees je meer over de overname door Nationale-Nederlanden en wat deze overname voor jou betekent.

Vragen over en wijzigen van je verzekering

  • Kan ik zelf de Route Mobiel Pechhulp Services per direct opzeggen?

    Je zegt je Route Mobiel Pechhulp Services op via ons contactformulier. Kies het tabblad ‘Opzeggen’.

    Je hebt voor het opzeggen van je Route Mobiel Pechhulp Services een polisnummer of relatienummer nodig. Je vindt deze nummers op je Mobiliteitsbewijs.

  • Krijg ik premie terug na het opzeggen van mijn Pechhulp Services?

    Je ontvangt de teveel betaalde premie na het opzeggen terug op je IBAN rekeningnummer. Heb je vragen over het teruggestorte bedrag? Neem dan gerust contact met ons op. Wij helpen je graag verder.

  • Wat betekent de overname voor mijn automatische incasso?

    Zolang je verzekering nog loopt bij Route Mobiel, verandert er niets met je automatische incasso.

  • Ik heb recent een klacht ingediend. Wordt deze nog in behandeling genomen?

    Is je klacht ingediend bij Route Mobiel? Dan handelen wij je klacht af. Lees hier wat wij met je klacht doen.

  • Ik heb een vraag over mijn verzekering. Met wie moet ik contact opnemen?

    Heb je een vraag over je verzekering bij Route Mobiel? Neem dan contact met ons op. Lees hier hoe je ons kunt bereiken en wat onze openingstijden zijn.