Vragen over Route Mobiel

Nationale-Nederlanden heeft VIVAT Schadeverzekeringen overgenomen. Hiertoe behoren ook de producten van Route Mobiel. Op deze pagina vind je vragen en antwoorden over de overname en de pechhulpverzekering van Route Mobiel.

Algemene vragen

  • Waarom verkoopt Anbang VIVAT?

    De verkoop van de aandelen in VIVAT is onderdeel van Anbangs strategische heroriëntatie zoals aangekondigd in 2018. Hierin werden onder meer de mogelijkheden van de verkoop van haar buitenlandse bezittingen onderzocht.

  • Waarom neemt Nationale-Nederlanden VIVAT Schadeverzekeringen over?

    Nationale-Nederlanden wil graag duurzame verzekeringsoplossingen blijven bieden voor schaderisico’s. Zodat zij er nu én in de toekomst voor je kunnen zijn in geval van schade. Met de overname van VIVAT schadeverzekeringen kunnen zij met meer klanten beter de kosten van deze risico’s dragen

  • Wat betekent de overname van VIVAT Schadeverzekeringen door Nationale-Nederlanden voor mij?

    Voorlopig verandert er niets aan de verzekeringen en dienstverlening, door de overname van VIVAT Schadeverzekeringen door Nationale-Nederlanden. Zodra er voor jou iets verandert, dan informeren we je daar tijdig over.

    Het privacy statement is wel gewijzigd voor de schadeverzekeringen van Reaal, waaronder de pechhulpverzekering van Route Mobiel. Hierop is het privacy statement van Nationale-Nederlanden van toepassing. Hier vind je het privacy statement. In het privacy statement vind je de contactgegevens van Nationale-Nederlanden en wie verantwoordelijk is voor het verwerken van jouw gegevens.

  • Welke merken/verzekeringen vallen onder VIVAT Schadeverzekeringen?

    De Reaal schadeverzekeringen, Reaal AOV verzekeringen, Reaal Dier & Zorg, nowGo, Route Mobiel en Reaal Rechtsbijstandverzekering voor FNV-leden vallen onder VIVAT Schadeverzekeringen.

  • Onder welke merken biedt Nationale-Nederlanden schadeproducten aan?

    Nationale-Nederlanden, Movir, en OHRA.

  • Wat zijn de voordelen van de overname van VIVAT Schadeverzekeringen door Nationale-Nederlanden voor mij?

    Op dit moment verandert er niets aan de verzekeringen en dienstverlening, door de overname van VIVAT Schadeverzekeringen door Nationale-Nederlanden. Op termijn worden de schadeproducten geïntegreerd binnen de labels van Nationale-Nederlanden. Je profiteert van de kwaliteit van de dienstverlening van Nationale-Nederlanden en haar brede productaanbod als marktleider in schadeverzekeringen.

    Met de overname ontstaan daarnaast voor Nationale-Nederlanden meer mogelijkheden om te investeren in hun dienstverlening, digitale oplossingen en productontwikkeling. Zo kunnen zij gemak en snelheid bieden met producten die aansluiten bij je wensen, nu en in de toekomst.

  • Blijven de merken van VIVAT Schadeverzekeringen bestaan?

    De schadeverzekeringen van VIVAT worden overgebracht naar de Nationale-Nederlanden-merken. Voorlopig verandert er niets aan je product of dienst, door de overname van VIVAT Schadeverzekeringen door Nationale-Nederlanden. Zodra er voor jou iets verandert, dan informeren we je daar tijdig over.

  • Blijft het merk Reaal bestaan?

    Het merk Reaal voor de (individueel) levensverzekeringen wordt voortgezet door Athora. Het merk Reaal voor schadeverzekeringen gaat verdwijnen. De schadeverzekeringen van Reaal worden onder gebracht bij andere merken van Nationale Nederlanden.

  • Kan ik nog een pechhulpverzekering afsluiten bij Route Mobiel nu bekend is dat Nationale-Nederlanden VIVAT Schadeverzekeringen heeft overgenomen?

    Voorlopig verandert er niets aan de verzekeringen en dienstverlening, door de overname van VIVAT Schadeverzekeringen door Nationale-Nederlanden. Je kunt verzekeringen blijven afsluiten bij Reaal, Reaal Dier & Zorg en Route Mobiel, online of via je tussenpersoon. Zodra er voor jou iets verandert, dan informeren we je daar tijdig over.

  • Ik heb een speciale (kortings-)regeling/overeenkomst. Blijft dit zo?

    Voorlopig verandert er niets aan de verzekeringen, afspraken en dienstverlening, door de overname van VIVAT Schadeverzekeringen door Nationale-Nederlanden. Zodra er voor jou iets verandert, dan informeren we je daar tijdig over.

  • Als klant sta ik niet achter deze ontwikkelingen. Kan ik mijn verzekering stopzetten?

    De algemene regels over opzegging zijn van toepassing; je kunt je verzekering wijzigen of opzeggen volgens de bepalingen in jouw contract.

Mijn verzekering

Wat gebeurt er met mijn pechhulpverzekering bij Route Mobiel?
De pechhulpverzekering van Route Mobiel wordt overgenomen door OHRA. Voorlopig verandert er niets aan je verzekering of de dienstverlening door de overname van VIVAT Schadeverzekeringen door Nationale-Nederlanden. Zodra er voor jou iets verandert, dan informeren we je daar tijdig over.

Het privacy statement is wel gewijzigd voor de schadeverzekeringen van Reaal, waaronder de pechhulpverzekering van Route Mobiel. Hierop is het privacy statement van Nationale-Nederlanden van toepassing. Hier vind je het privacy statement. In het privacy statement vind je de contactgegevens van Nationale-Nederlanden en wie verantwoordelijk is voor het verwerken van jouw gegevens.

Contact met Route Mobiel

  • Waar kan ik terecht met vragen over mijn pechhulpverzekeringen?

    De dienstverlening wijzigt voorlopig niet. We bedienen je zoals je van ons gewend bent. Zodra er iets voor jou verandert, dan informeren we je daar tijdig over.

    Met vragen kun je terecht op de klantenservice-pagina van Route Mobiel.

  • Welk nummer moet ik bellen als ik pech heb?

    De wijze waarop je pech meldt, verandert voorlopig niet. Bij pech in Nederland of Europa bel je met ons alarmnummer: +31 (0)20 - 651 51 15. Dit nummer is 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar.

  • Waar kan ik terecht als ik een klacht heb?

    Het klachtenproces wijzigt voorlopig niet. We bedienen je zoals je van ons gewend bent. Zodra er iets voor jou verandert, dan informeren we je daar tijdig over. Informatie over het klachtenproces vind je hier.

  • Ik ga binnenkort verhuizen, of mijn bankrekeningnummer wijzigt. Moet ik dit ook aan Nationale-Nederlanden doorgeven?

    Je kunt wijzigingen in je gegevens – met betrekking tot jouw Route Mobiel producten – gewoon aan ons doorgeven zoals je dat gewend bent. Onze dienstverlening wijzigt voorlopig niet. Zodra er iets voor jou verandert, dan informeren we je daar tijdig over. Als je ook producten bij Nationale-Nederlanden hebt moet je de wijzigingen met betrekking tot die producten aan Nationale-Nederlanden doorgeven.

Privacy statement

  • Waarom is het privacy statement veranderd voor Route Mobiel?

    Nationale-Nederlanden is de nieuwe aandeelhouder van VIVAT Schadeverzekeringen, waaronder Route Mobiel. Voor klanten met een pechhulpverzekering van Route Mobiel geldt na de overname het privacy statement van Nationale-Nederlanden voor de verwerking van persoonsgegevens.

  • Welk privacy statement is voor mij van toepassing?

    Heb je een pechhulpverzekering bij Route Mobiel? Dan is het privacy statement van Nationale-Nederlanden van toepassing op de verwerking van je persoonsgegevens.

    Hier vind je het privacy statement via de button ‘privacy statement’ in de voetnoot op de homepage. In het privacy statement vind je de contactgegevens van Nationale-Nederlanden en wie verantwoordelijk is voor het verwerken van jouw gegevens.